Citazione:Messaggio inserito da Claudia
Gino non esagerare! In medicina mica è tutto certo al 100% no?
Io ho trovato questo:
Citazione:Following topical application of minoxidil topical solution, minoxidil is poorly absorbed from normal intact skin, with an average of 1.4% (range 0.3 to 4.5%) of the total applied dose reaching the systemic circulation. The effects of concomitant dermal diseases or occlusion on absorption are unknown. Serum minoxidil levels resulting from topical administration are governed by the drug's percutaneous absorption rate; increases in surface area of application do not result in proportionate increases in the serum minoxidil level. Steady state is achieved by the end of the third dosing interval (36 hours) when the drug is administered twice daily. Approximately 95% of the systemically absorbed minoxidil from topical dosing is eliminated within 4 days. The metabolic biotransformation of minoxidil absorbed following topical application has not been fully determined.
Se nella pratica del Dr. Gigli (e di teste ne ha viste davvero tante) una sola applicazione serale va bene, perché non devi fidarti? E se non ti fidi, mettilo 2 volte al giorno come da foglietto illustrativo e pace, no?
Ho trovato questo grafico, che vale per minox e finasteride. Molto interessante!
Ciao Claudia...scusa ma che c'entra il grafico con la mia domanda??
Cmq mi sa che da 2 applicazioni passo alla singola...perchè è trooooppo stressante [
]